Nu gider jeg ikke vedligeholde de havemøbler mere

Det er lørdag formiddag i en Jysk forstad. Jeg er lige stået op, og skal igang med at støve mine teak havemøbler af – for nu er det sommer. Som forventet er stolene godt hærget efter sidste års vejr. Det betyder, jeg skal en tur i Bauhaus og købe sæbe til at vaske dem af + sandpapir som jeg kan slibe dem igen. Derudover skal jeg så købe det olie jeg plejer at smøre dem ind i – så det igen kan stå flot.

Det tager så et par timer før jeg er hjemme igen. Og nu er jeg klar til at gå igang. Det går der så også lidt tid med …som man siger. Kl 15.00 begynder det at ligne noget. Men det er godt nok bøvlet. Jeg har givet det første gang. Det er et helvede med det havemøbler, tænker jeg.

Min kone kommer ud. Vi kikker på hinanden. Så bliver vi ganske hurtigt enige om …nu gider vi ikke de havemøbler emre. Det er alt for bøvlet. Der må findes noget andet.

Vedligeholdesfrie havemøbler
Vi går på nettet og søger. Der bliver skrevet en masse om polyrattan møbler. Dvs. flet stole som er vævet af fibre som ikke skal vedligeholdes. Det er godt nok smart tænker jeg. Så sparer jeg tid hvert år 🙂 Bingo.
Kunne man da bare finde sig sådan nogle havemøbler – med hynder som eventuelt kan tåle at stå ude. Så skal man slet ikke gøre andet end at slæbe dem ud én gang og så slæbe dem ind igen når sommeren er slut.

Jeg søger på nettet efter vedligeholdesfrie havemøbler og finder frem til Z-lounge møbler. Smart …dem køber jeg

